Divlji parkinzi oko Aerodroma Tuzla: Sigurnost vs. profit?

Divlji parkinzi oko Aerodroma Tuzla: Sigurnost vs. profit?

558
0
SHARE

Međunarodnom aerodromu Tuzla na prvom mjestu je bezbjednost. Mještanima Dubrava koji žive u neposrednoj blizini aerodroma, to i nije posebno važno. Nije im važno ni kako stranim turistima koji dolaze u našu zemlji ali i svim ostalim putnicima koji slijeću i polijeću s tuzlanskog aerodroma izgleda okolina aerodroma. Na prvom mjestu im je zarada. Tako je skoro svaka njiva duž ceste koja vodi do Aerodroma pretvorena u privatni parking.

„Aerodrom nije običan privredni subjekt, nije obično preduzeće, aerodrom je predmetom mnogih loših ideja kod različitih grupa ljudi, zbog toga svako privremeno zaustavljanje, kočenje normalnog protoka saobraćaja prema aerodromu i od aerodroma je svojevrsna ugroženost aerodroma s aspekta sigurnosti“, pojašnjava Enver Jukanović, izvršni direktor marketinga i razvoja Međunarodnog aerodroma Tuzla.

Jukanović ističe da ne postoji nijedan aerodrom u regionu, a sigurno i Evropi koji ima ovakav anarhičan pristup aerodromskim površinama.

Iako su sve svi složili da je bezbjednost ugrožena, ali i da loše izgleda, te da se radi o očitom kršenju Zakona, nisu se uspjeli složiti oko toga čija nadležnost je rješavanje problema nelegalnog parkinga.

„Ova dionica puta koja ide od regionalnog puta Živinice Međaš, do Aerodroma vodi se kao lokalni put, odnosno ulica u naselju. Po zakonu o cestama FBiH nadležnost za lokalne puteve i gradske ulice su nadležni gradski odnosno lokalni organi“,tvrdi Enver Abadžić, kantonalni saobraćajni inspektor.

Problem leži u definiciji tih 800 metara puta koji je i Vlada TK proglasila putem od općeg interesa za kanton, pokušavajući na taj način potaknuti i ostale institucije da se uključe u rješavanje ovog problema. Iz Kantonalne uprave za inspekcijske poslove prstom upiru u inspekciju Općine Živinice koja bi ovaj problem trebala rješiti.

„Oni prvo treba da odrede ljude u Općini Živinice koji će da rade putnu inspekciju za lokalne puteve i ulice u naselju. Oni to nemaju, ne bave se tom problematikom čak i ne znaju kako je to Zakonom regulisano“, tvrdi Enver Abadžić, kantonalni saobraćajni inspektor.

A da u Živinicama zaista nema saobraćajnog inspektora, već postoje tek komunalni i urbanističko građevinski, potvrdila je i sama inspektorica koja je iz Općine Živinice poslana na ovaj sastanak. Ona tvrdi da je ovaj put iako lokalni, briga Kantonalne uprave za inspekcijske poslove, a ne Općine Živinice.

„Zakonski ja ne mogu mimo svoje nadležnosti to meni nije dato u nadležnost“, tvrdi Dženita Vrtagić Isaković, urbanističko – građevinski inspektor Općine Živinice.

I dok se inspekcije nagode, Aerodrom je odlučio krenuti drugim putem pa za rješavanje ovog problema obratiti se MUP-u TK, a onda se osloniti i na Direkciju regionalnih cesta TK.

„Ja sam dao jedan prijedlog da će Direkcija postaviti znakone po zahtjevu MUP-a TK, u dužini od 800 metara će biti zaustavljanje parkiranje i skretanje desno sa dopunskom tablom osim skretanja vlasnika posjeda“, kazao je Agan Delibajrić, direktor Direkcije regionalnih cesta TK. Suzbijanje sive ekonomije to Direkciju ne zanima, ima tržišna inspekcija, a mi ćemo postupiti čim nam MUP naloži i to može biti vrlo brzo urađeno i ja vidim za sada da je to jedino rješenje“, poručio je Agan Delibajrić, direktor Regionalne direkcije cesta TK.

(RtvSlon/ NKP.ba)