Kakve auomobile vozimo u BiH: “Polovnjaci” od oko 6.000 KM najtraženiji

Kakve auomobile vozimo u BiH: “Polovnjaci” od oko 6.000 KM najtraženiji

309
0
SHARE

centar kalesija

Čak 37.536 vozila uvezeno je u BiH za sedam mjeseci ove godine i koštala su oko 318 miliona KM.

Većinom su, u proteklih sedam mjeseci, u BiH iz inostranstva dovožena polovna vozila, prosječne vrijednosti oko 6.100 maraka, a kada su u pitanju nova, među njima se izdvaja pet luksuznih automobila, za koje je iskeširano 1,5 miliona maraka.

“Od početka godine do kraja jula uvezena su 34.642 polovna vozila, u vrijednosti od 213.481.056 maraka”, potvrdili su “Nezavisnim” iz Uprave za indirektno oporezivanje (UIO) BiH.

Istovremeno su, kako naglašavaju iz UIO BiH, uvezena 2.894 nova vozila, ukupno vrijedna 104.474.760 maraka, što znači da je njihova prosječna vrijednost 36.100 KM.

“Od početka januara do kraja jula najviše vozila uvezeno je iz Njemačke – 13.255, Slovenije – 5.976, Austrije – 5.085, Holandije – 3.378, te Italije – 2.562”, ističu iz UIO BIH.

Podsjetimo, posebno značajno povećanje uvoza vozila u BiH bilo je 2013. godine, kada je u potpunosti ukinuta carina na uvoz automobila iz EU.

Ipak, sudeći po dostupnim brojkama, bh. građani i auto-kuće i danas ogromne cifre slijevaju u inostranstvo, ali uglavnom kupuju starije “polovnjake”, dok samo oni najbogatiji mogu sebi da priušte četvorotočkaš od nekoliko stotina hiljada maraka, pošto za njih nema krize.

“U BiH gotovo da i nema srednjeg sloja društva. Većina građana jedva sastavlja kraj s krajem, što ne čudi ako se zna da je prosječna plata tek nešto veća od 800 maraka, dok su troškovi života znatno veći. Istovremeno imate i one koji ne znaju šta će s novcem”, navode borci za zaštitu potrošača.

Međutim, ima i onih bogataša u BiH koji ne žale novca da imaju najbolje četvorotočkaše na ulicama.

Rekorder po tome koliko je plaćen “drži” bentli kontinental, čije je cijena 310.797 maraka, ali je u konačnici izašao znatno više, jer su se na taj iznos nagomilale i dažbine teške 52.871 marku.

Na drugom mjestu “parkirao” se mercedes benc S63 AMG kupe, čija je cijena, u državi gdje je kupljen, iznosila 293.704 marke, ali je naknadno “podebljana” za 49.955 KM, koliko su izašle dažbine.

Učvrstio se na trećem mjestu još jedan bentli kontinental, a vlasnika je izašao 246.720 maraka, te još 41.962 marke dažbina.

Četvrtu i petu poziciju zauzela su dva poršea, i to porše karera T (235.829 maraka, plus 40.202 KM dažbina), te porše kajen (228.736 plus 38.997 maraka).

Ali, prosječan građanin BiH svoju garažu ili parking teško da će ikada popuniti ovakvim luksuznim automobilima.

“Tražim da kupim polovni automobil do 5.000 KM, ali prije toga dižem kredit. Skuplji auto ne mogu da kupim jer bi mi rata bila velika, a radim samo ja, dok je supruga nezaposlena. Nadam se da ću naći solidan auto za te pare”, kazao je jedan Banjalučanin.

.

(NezavisneNovine/ NKP.ba)