YU nostalgija: “Fića fest”- 60 od početka i 30 godina od završetka...

YU nostalgija: “Fića fest”- 60 od početka i 30 godina od završetka proizvodnje legendarnog vozila

349
0
SHARE

U Kragujevcu je u subotu uvečer završena dvodnevna tradicionalna manifestacija Fića fest, kojom je obilježeno 60 godina od početka i 30 godina od završetka proizvodnje vozila nacionalne klase bivše Jugoslavije “zastave 750”.

ficoo

Na ovogodišnje kragujevačko okupljanje stigli su ljubitelji “fića” iz svih bivših republika nekadašnje zajedničke države.

Kragujevački “Fića fest”, ponovo je ujedinio zaljubljenike u najpopularnije vozilo bivše Jugoslavije okupivši “fićine” fanove iz svih republika nekadašnje zajedničke države o kome je Goran Marković, 1979. godine, snimio film “Nacionalna klasa” sa Draganom Nikolićem u glavnoj ulozi.

Među zaljubljenicima u nacionalnu klasu, bio je Vladimir Poljak iz “Fićo fan kluba” iz Zagreba koji je iz glavnog grada Hrvatske u Kragujevac doputovao svojim fićom regisatrske oznake ZG-6888-FG, starim više od pet decenija, javlja Radio Slobodna Evropa.

-Fićo je star 51. godinu. Prije dva mjeseca sam s njim bio u Beogradu, a sada sam došao u Kragujevac. Malo je naporno, ali izdržali smo. Možda je fićo izdržao više nego ja. Prvi auto u životu mi je bio fićo i tako nekako ta ljubav je ostala. Imao sam još deset oltajmera, ali je fićo, nekako interesantno vozilo”, kaže Poljak.

Za ovu priliku u Kragujevac je sa svojim fićom stigao i Firsad Silvan iz Nove Gorice u Sloveniji čiji je oltajmer proizveden 1967. godine u tadašnjoj fabrici “Zastava”.

“Kod nas u Sloveniji ima dva fićo kluba. Jedan je Fićo klub Velenje, čiji sam ja član u kome ima 135 do 140 članova, a postoji i Fićo klub Slovenija”, kaže Silvan.

Proizvodnja najpopularnijeg vozila bivše Jugoslavije, “zastave 750” počela je 18. oktobra 1955. godine, a okončana je istog datuma 1985. godine.

Za tri decenije, koliko je trajala proizvodnja, sa montažnih linija kragujevačke Zastave sišlo je 923.487 “fića”, a mnoge od njih i danas krstare drumovima na prostoru bivše Jugoslavije.

Zbog velike popularnosti koju je imao i doprinosa razvoju automobilske industije u Kragujevcu, postoji ideja da se u Kragujevcu”fići” podigne spomenik.

.
(RSE/ NKP.ba)