Bh. građani na online kupovinu troše stotine miliona maraka: Evo šta najviše...

Bh. građani na online kupovinu troše stotine miliona maraka: Evo šta najviše kupujemo

198
0
SHARE
  • Online kupovina u Bosni i Hercegovini više nije izuzetak nego svakodnevica. Prema podacima CBBiH, vrijednost internet kartičnih transakcija u 2024. iznosila je 815,5 mil. KM, oko 25% više nego 2023. (651,7 mil. KM). Ukupan broj kartičnih transakcija dosegnuo je 186 miliona, pri čemu online plaćanja čine približno 4% tog prometa.

Šire posmatrano, uključujući i preduzeće, tržište e-trgovine u BiH lani je procijenjeno na 627,3 mil. eura (oko 1,23 mlrd. KM), navodi Belma Agić, izvršna direktorica eCommerce asocijacije u BiH.

– Online potrošnja je za dvije godine porasla sa 448 mil. KM u 2022. na 815 mil. KM u 2024., a ukupni obim tržišta prelazi milijardu maraka, kaže Agić, naglašavajući da je BiH na pragu ključne faze digitalne transformacije trgovine.

Tržište ubrzano širi i ponudu: u zemlji posluje preko 3.700 aktivnih web shopova, a više od 40% pokrenuto je u posljednje dvije godine. Treće nacionalno istraživanje e-trgovine (april 2025.) pokazuje da je 94% ispitanika u tri mjeseca obavilo barem jednu online kupovinu; 83,4% narudžbi ide preko mobilnog telefona.
Najčešće se kupuju odjeća (14,1%), obuća (8,8%), elektronika (7,8%) te kućanski aparati i oprema za dom (7,4%); stabilne udjele drže i nakit/satovi/naočale (6,5%), kozmetika (5,2%), IT oprema (5%) i knjige (4,3%), piše Forbes.ba.

Izazovi ostaju: BiH još nema centralizovan sistem praćenja online transakcija, pa se slika sklapa iz podataka web shopova, payment gatewaya i logistike. Uz to, napredni modeli lojalnosti (cashback, pretplate s bržom/darm dostavom, gamifikacija, “early access”, bundle-ponude) još nisu široko prisutni – većina trgovaca se i dalje oslanja na klasične popuste.

– Popust nije dugoročna strategija. Vrijednost se gradi raznovrsnim poticajima i dosljednim iskustvom kupca, poručuje Agić, prenosi Oslobođenje.

 

 

(NKP.ba)