Poslanik Muhammed, sallallahu ‘alejhi ve sellem, je rekao:
“Najbolja voda na površini Zemlje je voda Zemzerna. U njoj je hrana za gladne i lijek za bolesne. “
On, sallallahu alejhi ve sellem, je također rekao:
“Zemzem-voda je za ono za što se i pije. “‘
Objašnjenje hadisa
Džibril (neka je mir na njega) je naređenjem Svemogućeg Allaha učinio da Zemzem teče kao vid počasti ukazane Ismailu i njegovoj majci, nakon što ih je poslanik Ibrahim, a. s., ostavio u pustoj dolini blizu mjesta gdje se danas nalazi Kaba. Ismailova majka se bila uspaničila zbog toga što je mjesto bilo pusto i upitala je svoga muža: “Kome nas ostavljaš?”
On joj odgovori: “Allahu, Svemogućem.” Na to ona reče: “U Njega ja vjerujem. Da li ti je On naredio da to uradiš?”
On odgovori: “Da.”
Na odlasku je uputio dovu Svemogućem Allahu da im podari društvo i sredstva za život. Ismailova majka reče: “Onda nas Allah neće nikada napustiti.”
Zbog njene duboke vjere, Allah je učinio da poteče izvor Zemzem.
Neobično je to što Zemzem teče usred čvrstih, eruptivno kristaliziranih, nešupljikavih stijena i da teče već više od 3000 godina, uprkos svim iskopavanjima i zakopavanjima koja su se desila unutar njega i oko njega u nekoliko navrata. Njegov dnevni izljev je između 11 i 18,5 litara u sekundi. Izvor vode nije bio poznat sve dok tuneli nisu iskopani oko Meke. Radnici su primijetili da se voda izlijevala kroz fine pukotine koje su se širile na duže razdaljine u svim pravcima oko Meke.
Ovo potvrđuje hadis Poslanika, sallallahu ‘alejhi ve sellem, koji kaže: “Zemzem je snažni Džibrilov udarac i voda od Allaha Ismailu.”
Zato je Zemzem očevidno čudo koje naglašava dostojanstveni status poslanika Ibrahima, oca poslanika, Ismaila, koji mu je pomogao sagraditi Kabu, kao i njegove istinoljubive majke, Hadžere. Prenosi se da je Aiša, majka vjernika, r. a., imala običaj da donosi sa sobom zemzem-vodu u Medinu kada god bi posjetila Meku, a isto je radio i Poslanik, sallallahu ‘alejhi ve sellem, kako bi je dao bolesnicima. Izlijevao bi je na njihova tijela i oni bi, na taj način, Allahovom voljom bivali izliječeni.
Ibnu-l-Kajjim kaže u svojoj knjizi Zadu-l-me’ad da je on, zajedno sa drugima, “imao čudesna iskustva sa zemzem-vodom. Pili smo je da bismo se izliječili od nekoliko bolesti, i izliječili smo se. Također sam vidio ljude kako preživljavaju samo pijući zemzem-vodu tokom više od 15 dana i nisu osjećali glad.” Sve ovo potvrđuje hadis Poslanika, sallallahu ‘alejhi ve sellem.
U svojoj knjizi Nejlu-l-evtar Eš-Ševkani kaže da hadis Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, upućuje na to da će zemzem- voda biti od koristi i na ovom i na budućem svijetu. Naučno istraživanje je pokazalo da je Zemzem jedinstven po svojim prirodnim karakteristikama pošto on sadrži jako karboniziranu vodu koja je bogata korisnim prirodnim elementima čiji je domet oko 2.000mg/l, dok isti procenat u drugim vrstama izvorskih voda ne prelazi 260mg/l .
Hemijski elementi koji se nalaze u zemzem-vodi mogu se podijeliti pozitivne jone, poput onih natrijuma kalcijuma (200mg/l), kalijuma (20mg/l) i magnezijuma (50mg/l), te negativne jone, kao što su sumpor (372mg/l), bikarbonati (3 66mg/l), nitrati (273mg/l), fosfati (0,25mg/l) i amonijak (6mg /l).
Svaki od ovih sastojaka igra važnu ulogu u vitalnim funkcijama ćelija ljudskoga tijela. Poznata je činjenica da postoji direktna povezanost između neravnoteže minerala u ljudskom tijelu i brojnih bolesti. Mineralne pitke i nepitke vode se stoljećima koriste u liječenju mnogih bolesti kao što je reumatizam, da bi aktivirale cirkulaciju krvi, i koriste se da bi zamijenile neke elemente koji mogu nedostajati tijelu. Mineralne pitke vode koriste se u liječenju mnogih bolesti kao što su gastritis, probavne smetnje, bolesti srca i druge. S druge strane, mineralne nepitke vode su korisne u liječenju drugih bolesti kao što su reumatizam, artritis i kožna oboljenja.
Uz to, dokazano je da u zemzem-vodi i u stijenama koje je okružuju nema nikakvih mikroba. Čak su i oni mikrobi koji su prisutni u svim vrstama zemljišta u zemzemu odsutni. Sva hvala pripada Svemogućem Allahu koji je naredio Džibrilu (neka je mir na njega) da učini da Zemzem teče i koji je učinio da se voda izlijeva u Zemzem iz jako sitnih pukotina daleko od izvora dajući tako nama blagoslovljenu zemzem-vodu koja je spomenuta u nekoliko hadisa Poslanika a.s.
Odlomak iz knjige: “Nadnaravnost sunneta”
(Akos/NKP.ba)