Online kupovina se seli na domaći teren

Online kupovina se seli na domaći teren

455
0
SHARE

Građani BiH su prošle godine putem interneta iz stranih zemalja naručili robu u vrijednosti od 3.122.736 KM, što je oko dva miliona KM manje u odnosu na 2019. godinu, ali je istovremeno porastao broj bh. kompanija koje su otvorile mogućnost online kupovine i dostave robe.

Razloge za ovaj trend treba potražiti upravo u pandemiji virusa korona, koja je smanjila broj letova iz stranih država iz kojih su inače građani BiH naručivali robu.

Podaci Uprave za indirektno oporezivanje BiH (UIO BiH) jasno pokazuju da su bh. građani na online kupovinu prošle godine potrošili manje nego u prethodne dvije godine.

U UIO su za “Nezavisne” naveli da su građani BiH 2019. godine izdvojili 5.290.144 KM, dok je ta vrijednost 2018. iznosila 4.911.290 KM.

“U toku 2020. godine ukupna vrijednost naručene robe iz inostranstva koja je bila predmet carinjenja iznosila je 3.122.736 KM. To, naravno, nije ukupna vrijednost pošiljaka koje su građani BiH naručivali iz inostranstva putem interneta”, kazali su u UIO BiH.

Objasnili su da je vrijednost paketa do 300 KM oslobođena od plaćanja uvoznih dažbina.

“Navedeni iznosi se odnose samo na pošiljke čija je pojedinačna vrijednost bila veća od 300 KM i koje su bile predmet carinjenja”, rekli su u UIO BiH.

U UIO BiH su istakli da je prošle godine vrijednost ocarinjenih paketa koje su građani BiH naručivali putem interneta iz inostranstva bila manja u odnosu na 2019. i 2018. godinu zbog pandemije uzrokovane virusom kovid-19.

“Pandemija virusa korona je uticala na to da je značajno bio smanjen broj letova u svijetu, a većina pošiljaka koje su stizale u BiH dolazile su avionima iz Kine, Amerike, Evrope”, naveli su u UIO BiH.

Tako je prošle godine u BiH stiglo paketa u težini od 34.154 kilograma, dok je 2019. težina pristiglih paketa iznosila čak 328.302 kilograma.

Naveli su da su građani najčešće iz stranih zemalja putem interneta naručivali tekstilne proizvode, najviše garderobu, te kozmetiku.

Istakli su da se mora uzeti u obzir da je zbog pandemije uzrokovane virusom korona značajan broj kompanija koje posluju u BiH otvorio mogućnost online kupovine i dostave robe.

Murisa Marić, izvršna direktorica Udruženja građana DON iz Prijedora, u razgovoru za “Nezavisne” rekla je da online kupovina u BiH nije ništa novo, te da je odavno prisutna čak i za osnovne životne namirnice.

“U prošloj godini je priča o uvozu iz Kine malo stala zbog pandemije virusa korona. Mnogi brendovi koji su došli na naše tržište su odmah otvorili i online prodaju garderobe, obuće i tehnike”, kazala je Marićeva.

Dodala je da građani putem kupovine u virtuelnom prostoru mogu da biraju veličinu, boju, broj, a tu robu mogu i da vrate ukoliko ona ne odgovara.

“Imaju priliku da u roku od 15 dana kupljeni proizvod vrate ukoliko im on ne odgovara. Plaćanje se vrši putem banaka, a sve je na online stranicama brenda kupcima jasno objašnjeno”, rekla je Marićeva.

Istakla je da postoji i drugi vid online kupovine, a to je putem društvenih mreža.

“Takva kupovina ima sasvim drugi karakter i ne bi trebalo da bude popularna i da je naši građani koriste”, navela je Marićeva.

Dodala je da su mnogi građani u periodu pandemije pribjegli internetskom šopingu iz prodavnica sa teritorije BiH.

“Mislim da će se na ovaj vid kupovine prije svega odlučiti oni koji ne barataju stranim jezicima, jer prilikom online kupovine na bh. tržištu mogu da razumiju šta kupuju. Mladi će uvijek kupovati putem interneta i iz stranih zemalja jer razumiju engleski jezik, mogu da naruče jer razumiju šta kupuju i shvataju sve korake online kupovine”, kazala je Marićeva.

Smatra da ipak online kupovina kod nas još nije toliko zaživjela, prije svega zbog neupućenosti i neznanja građana.

(Nezavisne novine / NKP.ba)