Penzije u FBiH će rasti, penzioneri bi mogli plaćati manje za produženje...

Penzije u FBiH će rasti, penzioneri bi mogli plaćati manje za produženje vozačke

20538
0
SHARE
  • Postotak rasta još je uvijek nepoznanica, no valja podsjetiti kako je prošle godine postotak usklađivanja iznosio 6,55. Odluka o rastu koja se donosi u aprilu primjenjuje se retroaktivno od 1. januara.

Nakon što je federalni premijer Nermin Nikšić najavio da će do kraja sedmice pripremiti i u parlamentarnu proceduru uputiti prijedlog budžeta za 2025. godinu, postalo je jasno da mnoge kategorije stanovništva u FBiH imaju razlog za optimizam.

Prvenstveno, to su različite kategorije stanovništva koje ovise o sredstvima iz federalnog budžeta, počevši od penzionera, preko roditelja njegovatelja, pa do socijalnih kategorija. Kada govorimo o penzionerima, oni u aprilu očekuju odluku o redovnom povećanju penzija.

Penzije se usklađuju 15. aprila svake godine na način da se usklađivanje vrši u visini zbroja 50% procenta porasta potrošačkih cijena i 50% procenta porasta bruto domaćeg proizvoda u Federaciji iz prethodne godine, piše Večernji.

Prema podacima Federalnog zavoda za statistiku, osim penzija ostvarenih u godini u kojoj se vrši usklađivanje, najviše do stope rasta bruto domaćeg proizvoda u prethodnoj godini. Procent rasta još uvijek nije poznat, ali treba podsjetiti da je prošle godine iznosio 6,55%.

Najniža penzija za decembar iznosila je 573,53 KM, zajamčena 684,48 KM, a najviša 2867,65 KM. Prosječna penzija korisnika samostalne penzije, kojih je za decembar bilo 369.371, iznosi 724,64 KM.

Istovremeno, kada govorimo o penzionerima u cijeloj BiH, kao i osobama s umanjenom zdravstvenom sposobnošću, trebali bi, zbog činjenice da moraju znatno češće obnavljati vozačku dozvolu u odnosu na ostale građane, plaćati znatno manje iznose taksi svaki put kada to moraju uraditi.

To je osnovna svrha inicijative koju je Saša Magazinović, zastupnik SDP-a BiH u Zastupničkom domu Parlamenta BiH, uputio u parlamentarnu proceduru.

On je na svom Facebook profilu podsjetio kako se uplata takse za obnovu vozačke dozvole u iznosu od 60 maraka zahtijeva od svih vozača, bez obzira na rok trajanja vozačke dozvole.

“Prema zakonu, vozačka dozvola izdaje se na period od deset godina. Međutim, prema istom zakonu, starijim vozačima smanjuje se rok trajanja važenja dokumenta na tri godine, dok vozači s oštećenom zdravstvenom sposobnošću moraju obnavljati vozačku dozvolu u nekim slučajevima svake dvije godine, te svaki put plaćati taksu” – objasnio je Magazinović.

Ističe kako to praktično znači da je cijena takse za obnovu vozačke dozvole za zdrave mlade osobe i vozače srednjih godina 60 KM za period od 10 godina, dok penzioneri za isto razdoblje plaćaju 200 KM, a vozači s oštećenom zdravstvenom sposobnošću čak do 300 KM.

Ukidanje diskriminacije

“Uputio sam inicijativu za ukidanje ove diskriminacije. Rješenje je jednostavno – izračun cijene takse prema periodu važenja vozačke dozvole. Bez promjene trenutne cijene takse, godišnja cijena bila bi 6 KM, što bi značilo da bi penzioneri obnovu vozačke dozvole plaćali 18 KM umjesto sadašnjih 60 KM, dok bi vozači s oštećenom zdravstvenom sposobnošću, koji obnavljaju vozačku dozvolu svake dvije godine, plaćali 12 KM umjesto dosadašnjih 60 KM. Na kraju, svi vozači u Bosni i Hercegovini bi u periodu od 10 godina plaćali istu cijenu, što danas nije slučaj”, napisao je Magazinović.

Podsjeća kako evropski standardi u oblasti sprječavanja diskriminacije nalažu da stariji ljudi i građani sa zdravstvenim problemima imaju pravo na prilagodbe koje uzimaju u obzir njihove specifične potrebe, ali i ograničene finansijske mogućnosti.

 

(NKP.ba)