Vijećnik Damir Husić (NiP) je na VII redovnoj sjednici OV Kalesija (31.05.2025) uputio vijećničku inicijativu da Općina Kalesija pokrene proceduru za izradu TURISTIČKOG AKCIONOG PLANA 2026-2031 Općine Kalesija.
VIJEĆNIČKA INICIJATIVA (Damir Husić, NIP)
– da Općina Kalesija pokrene proceduru TURISTIČKOG AKCIONOG PLANA Općine Kalesija za naredni period (naprimjer 2026-2031. godina)
- Inicijativu upućujem općinskoj adminsitraciji (načelniku i nadležnoj službi) kao i prema “Turističkoj zajednici Općine Kalesija” – navedeno je u inicijativi.
OBRAZLOŽENJE, u pravom smislu te riječi pročitajte u nastavku…
OBRAZLOŽENJE
“- Kalesija, kao i ostale općine i gradovi TK ima “Turističku zajednicu”, ali bi ona, osim formalno zaposlene jedne osobe – trebala da ima i obaveze prema Kalesiji, i na neki način da opravda trošena javna sredstva, bez obzira odakle se isto finansiralo.
Ne samo da se trebaju opravdati ta sredstva, nego treba pronaći način i metode kako da Općina ulaže veća sredstva u turizam – SA KRAJNJIM CILJEM da se taj uloženi novac višestruko vrati, ali i da se kreira ljepši i ugodniji ambijent za sve građane Kalesije, ali, nadamo se jednog dana, i za goste koji bi nam dolazili.
— Neke Općine/Gradovi u BiH odavno imaju ovakve dokumente, te su godinama unazad imali po 2 ili 3 ovakva dokumenta.
Takvi dokumenti nam mogu poslužiti kao polazna osnova za izradu NAŠEG, KALESIJSKOG TURISTIČKOG AKCIONOG PLANA, kojeg bi prilagodili našim realnim uslovima.
Prije svega konstatovali loše stanje, ali istim dokumentom napravili jasnu strategiji i viziju budućnosti!
Turistički akcioni plan mora da ima jasan PROJEKAT, te da definiše jasan pristup i metodologiju.
U istom bi analizirali trenutno stanje: položaj, resurse, prirodne vrijednosti, zaštićene prirodna područja, prirodne turističke reurse, prirodne atrakcije, kulturno-historijske-vrijednosti, sakralni objekti, arheološke zone i područja, rekreativno-turističke lokacije (i plan novih), manifestacije, smještajni i ugostiteljski kapaciteti (i plan proširenja, prije svega za smještaj), parkovi, spomen obilježja…
Zatim, moramo – uraditi ANALIZU INTERESNIH GRUPA kroz SWOT analizu.
— Pri planiranju razvoja turizma potrebno je uvažiti nove trendove na turističkom tržištu koji nameću potrebu za stalnim promjenama u strukturi turističke ponude.
Ponuda nije ono što zna jedna manja grupa ljudi u našoj Općini, nego nešto što će privući druge.
Novi trendovi turizma polako odmiču od koncepcije konvencionalnih odmora koji su se nudili u prošlosti. Turisti sve više traže sofisticiranije oblike turističke ponude koja posmatra turizam kroz sinergiju sporta, prirode, zabave, kulture, avanturizma.
Svi govorimo da Općina Kalesija ima atraktivan turistički potencijal, prije svega jedinstvenu prirodnu i kulturnohistorijsku baštinu. Međutim, potrebno je taj potencijal intenzivnije valorizirati u cilju stvaranja prepoznatljivog identiteta turističke ponude, čime bi se povećala konkurentnost i olakšalo pozicioniranje na tržištu.
Razvoj turizma trebao bi biti temeljen na principima održivosti, te planiran i usklađen na različitim područjima, a s ciljem pružanja sveobuhvatne turističke ponude koja može zadovoljiti različite profile domaćih i turista iz inostranstva.
Iz svega navedenog s pravom se može reći da je turizam jedna od najznačajnijih razvojnih privrednih grana i glavni izvor prihoda miliona ljudi u Evropi i svijetu.
Turizam povezuje ljude, ’briše’ granice tako što jača razumijevanje između naroda i kultura, te time doprinosi njihovom jedinstvu i raznolikosti.” – stoji u obrazloženju inicijative vijećnika Damira Husića (NiP), koja je naslovljena na općinskog načelnika i nadležnu službu, ali i prema Turističkoj zajednici Općine Kalesija.
(NKP.ba)