Današnju sliku evropske automobilske scene kroje istočnoevropske marke, poput Dacije i Škode, koje su s krajem socijalizma potražile spas u partnerstvu sa zapadnoevropskim divovima. To su danas motori evropske autoindustrije.
Škoda je 2022. godinu na matičnom evropskom tržištu okončala na 10. mjestu, da bi prošlu godinu završila na sedmoj poziciji po broju prodatih vozila. Ali šefovi Škode, koje uglavnom čine proračunati Nijemci, godinu prije toga su osjetili i najavili da je vrijeme za ulazak u “top 5”. To se obistinilo ove godine kada Škoda doživljava pravu renesansu.
U tri kvartala ove godine Škoda je zabilježila rast od 8,2 posto u Evropi, učvrstivši svoju poziciju četvrtog najprodavanijeg brenda. Sa 561.000 isporučenih vozila (statistika ACEA-e) u prva tri kvartala 2024. godine, Škoda se vratila na nivo prije pandemije. Češka marka je ujedno zabilježila najveći rast prodaje u Volkswagen grupi od 10,4 posto. Volkswagen i Audi su recimo zabilježili “minus” u broju isporuka.
Posebno snažan rast prodaje zabilježen je u Njemačkoj, najvećem pojedinačnom tržištu češkog brenda. Ove godine, češki proizvođač automobila je isporučio 140.000 vozila na tamošnjem tržištu ili 24.600 više vozila u odnosu na prethodnu godinu, pri čemu je potpuno električna Škoda Enyaq postala najprodavanije električno vozilo u septembru sa 3.400 prodatih jedinica.
Češka marka ima najmlađi asortiman modela u historiji brenda i to je jedan od faktora koji utiču na povećanu potražnju. Istovremeno, nije više iznenađenje, ali Škoda u Evropi ima izgrađen imidž zahvaljujući takođe dizajnu, naprednim karakteristikama i ubjedljivoj ponudi cijene i vrijednosti. Škodu takođe prati sveobuhvatan raspon opcija pogonskog sklopa – od modernih i štedljivih benzinaca i dizela, zatim plug-in hibrida do potpuno električnih modela. To sve skupa doprinosi ovom uspjehu.
Osvježena Octavia kao najprodavaniji Škodin model sa više od 139.000 registrovanih modela, ostvarila je povećanje prodaje od 13,7% u devet mjeseci. Isporuke popularnog modela Fabia, kao drugog najprodavanijeg Škoda modela sa skoro 78.000 registracija, također su naglo porasle za više od 21 posto, dok je treći najtraženiji model Kamiq sa nešto više od 76.000 isporučenih primjeraka registrovao rast ove godine za 14 posto.
Izgledi za ostatak 2024. godine ostaju optimistični. Evropljani su svjesni da sa Škodom dobivaju najviše za svoj novac.
(Klix/ NKP.ba)